2475 - اسناد منتشر شده در وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس نشان می‌دهد که «مسیح علینژاد» از چندین سال پیش یکی از منابع اطلاعاتی مهم وزارت خارجه آمریکا بوده و برای او از عنوان  Strictly Protect به‌معنی «تحت حفاظت شدید» استفاده شده است!
این اسناد مشخص می‌کند که پشت‌پرده نمایش‌های عوام‌فریبانه علینژاد و ادعاهایش در دفاع از حقوق زنان، از طرف آمریکایی‌ها مدیریت می‌شود.

جستجو در فایلهای منتشر شده در ویکی لیکس نشان می‌دهد که در بیش از 2000 سند  از عبارت "به شدت محافظت شده" استفاده شده است که این عبارت در اسنادی وجود دارد که دیپلمات ها هویت این "منابع اطلاعاتی" را محرمانه شمرده اند.

لازم به توضیح است که سطح بندی حفاظتی اسناد محرمانه به شرح ذیل می باشد:

1. Protect:  تحت حفاظت
2. Pls Protect: حفاظت بیشتر
3. Please Protect: لطفا حفاظت
4. Strictly Protect : حفاظت شدید

این توضیح نشان می‌دهد که مفهوم «Strictly Protect» بالاترین سطح حفاظتی منابع اطلاعاتی (اعم از شخص یا سازمان ها) به شمار می‌آید. بر این اساس مهمترین منابع اطلاعاتی و نفوذی نهادهای امنیتی آمریکا، با عبارت Strictly Protect یعنی «تحت حفاظت شدید» کدگذاری شده‌اند.
برای درک بهتر موضوع لازم است بدانیم که اسناد محرمانه به 5 طبقه تقسیم می‌شوند:

به کلی سری: Top Secret
سری: Secret
محرمانه: Confidential
محدود: Restricted
رسمی: Official

با ارائه توضیحات مقدماتی، با جستجوی نام «Masih Alinejad» در وبسایت ویکی لیکس با اسنادی روبه‌رو می‌شویم که در آنها برای نامبرده از عبارت Strictly Protect استفاده شده و سطح حفاظتی «مسیح علینژاد» برای نهادهای امنیتی آمریکا را نشان می‌دهد. بر اساس این اسناد، او از سال 2009 تاکنون به عنوان یکی از منابع اطلاعاتی مهم آمریکا به شمار رفته و مورد حفاظت قرار می‌گیرد.


منبع: yon.ir/mzdr117

دانلود فایل اصلی