۳۱۶۴ - «جهانگیر اوشیدری» موبد موبدان زرتشتیان ایران، درباره اصالت جشن، «چهارشنبهسوری» نوشته است: “شک نیست که افتادن این آتشافروزی به شب آخرین چهارشنبه سال، پس از اسلام است. چون روز چهارشنبه نزد اعراب روز شوم و نحسی بود، لذا برای رفع نحسی اقداماتی میکردند، بنابراین چهارشنبهسازی جزو جشنهای ایران باستان نیست ...”
منبع: کتاب «دانشنامه مزدَیَسنا»، نوشته «جهانگیر اوشیدری»، صفحه 333
یک آریایی
کیرم تو عدمین آبکونی جنده کرده کسکش لواطی جنده کیر مصنوعی قرمساق جنده عوضی خارکصه
کیرم تو دهن پر آبکون نوکر حضرت عاغا جنده کیری
نوکر حضرت اقا
برعنداز زر زیادی نزنه که سوادشو نداره
کص ننه ی گاسم خولیمانی
مهتاب خفه شو کص لیس نظام
کص ننه ی گاسم خولیمانی
زر نزن اتفاقا شما ها نارنجک آوردید نه شاه پس حرف مفت نزن
مهتاب
با مشاهده منابع تاریخی و مستند واضح است که برنامه شب چهارشنبه هیچ ربطی به رسوم باستانی ایرانی ندارد.
ولی در اینکه از کجا وجود چهارشنبه سوری و از روی آتش پریدن آمده است باید گفت در همه اقوام خرده رسم های محلی بریز و بپاشهای آخر سال در روستاها روشن کردن آتش راهنمای روان مردگان و سوزاندن لباسهای کهنه و... بوده است.
اما در دوره پهلوی دوم که برنامه آمریکایی ترومن باید در کشورهای جهان سوم اجرا میشد محمدرضا با تحمیل بی فرهنگی های غربی آوانگارد به ملت و گسترش دادن برنامه های عیش و نوش و لختی در رستوران و کنسرت و پارک ، سنت های آخر سال را تبدیل به تجمع های مستی و ولنگاری و آوازخوانی در اجتماع افراد هوس باز کردند. در همین دوره بازار ترقه و نارنجک در بین نوجوانان جا باز کرد.
مزدور نمی خواد
گوه خورده

کیرم دهنت مهتاب مادرکیرده کسکش کوص لیس قرمساق عنترولدزنا مستراح زاده