۳۱۴۴ - 🔹 3 اسفند 1356: «مناخم بگین» نخست‌وزیر اسرائیل به طور سری و برای دیدار چند ساعته با شاه به تهران آمد.
🔹 1300: رضاخان طی اعلامیه‌ای در سالگرد کودتای سوم اسفند 1299 خود را عامل کودتا معرفی کرد.
🔹 1299: در نخستین دقایق بامداد قوای قزاق به فرماندهی رضاخان وارد تهران شدند و عملیات تصرف وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی را آغاز کردند و اولین اعلامیه رضاخان تحت عنوان «حکم می‌کنم» صادر شد.
🔸 4 اسفند 1348: وزیر خارجه ایران گفت: «ایران حاضرست رای مردم بحرین را برای تعیین وضعیت سیاسی آنها بپذیرد.»
🔸 1332: وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد: «دیدوبازدید مقامات ایران با مقامات و نمایندگان اسرائیل بلامانع است.»
🔸 1299: «آیرونساید» که در بغداد به سر می‌برد، نوشت: «رضاخان در تهران کودتا کرده و به قولی که به من داد وفادار مانده است. تصور می‌کنم همه مردم چنین می‌اندیشند که من کودتا را طراحی و رهبری کردم. اگر در معنای سخن دقیق شویم واقعاً من این کار را کردم.»

دانلود فایل اصلی