۳۶۶۴ -

🔹۳ اسفند ۱۳۵۶: «مناخم بگین» نخست‌وزیر اسرائیل مخفیانه برای دیدار با شاه به تهران آمد.
🔹۱۳۳۸: ساواک در اطلاعیه‌ای محرمانه از کمکهای دولت به «رادیو اسرائیل» پرده برداشت.
🔹۱۳۰۰: رضاخان در سالگرد کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ خود را عامل کودتا معرفی کرد.
🔹۱۲۹۹: قزاق‌ها به فرماندهی رضاخان وارد تهران شدند و عملیات تصرف ادارات دولتی را آغاز کردند.
🔸۴ اسفند ۱۳۵۷: روزنامه هاآرتص چاپ اسرائیل به نقل از یک مقام دولت صهیونیستی نوشت: «قطع رابطه ایران و اسرائیل، یکی از شدیدترین ضربه‌هایی است که تاکنون به اسرائیل وارد آمده است.»
🔸۱۳۴۸: وزیر خارجه ایران گفت: «حاضریم رای بحرینی‌ها را برای تعیین وضعیت سیاسی آن‌ها بپذیرد.»
🔸۱۲۹۹: «آیرونساید» فرمانده نظامی انگلیس در منطقه نوشت: «رضاخان در تهران کودتا کرده و به قولی که به من داد وفادار ماند. تصور می‌کنم مردم چنین می‌اندیشند که من کودتا را طراحی و رهبری کردم. اگر در معنای سخن دقیق شویم واقعاً من این کار را کردم!»

دانلود فایل اصلی